درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 11:25:32
لوگوی شعار سال
  • 1402/07/30 - 19:24
  • - تعداد بازدید: 972
  • - تعداد بازدیدکننده: 945
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZU4
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

حمله به مراکز درمانی غزه ناقض قوانین بین المللی است / دانشگاه علوم پزشکی آماده ارائه خدمات درمانی به مردم غزه است

دکتر محمد امین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در تجمع بزرگ مرهم غزه که با حضور امدادگران، داوطلبان وجوانان جمعیت هلال احمر، کادر درمان و بهداشت پنجشنبه 27 مهر ماه سالجاری در مصلای بزرگ ارومیه برگزار شد اظهار داشت: این روزها مردم بی دفاع فلسطین تصویری وحشتناک و دردناک از نقض حقوق بشر به خصوص در حوزه درمانی و بهداشتی را شاهد هستند.

وی ادامه داد: حمله ددمنشانه رژیم جعلی و غاضب صهیونیستی به مردم بی دفاع،کودکان و سالمندان و مراکز درمانی همه مردم آزادیخواه جهان را در غم فرو برده است واین درحالی است که مجامع بین المللی در قبال این حملات سکوت اختیار کرده اند.

دکتر ولی زاد با بیان اینکه این حمله باعث به خاک و خون کشیده شدن بسیاری از مردم غزه شده است افزود: این کار عرق شرم بر پیشانی سردمداران رژیم صهیونیستی نشانده و البته این رژیم کودک کش سابقه قتل عام هایی همانند حادثه صبرا و شتیلا را نیز داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دامنه سفاکیت و وحشی گری این رژیم در این حملات بسیار بیشتر از خطوط قرمز فراتر رفته است بطوری که این رژیم به بیمارستان المعمدانی و سایر مراکز درمانی حمله کرده و مانع از کمک های انسان دوستانه به مردم غزه گردیده است .

دکتر ولی زاد اظهار کرد: این حملات ناشی از عجز این رژیم در مقابله با مقاومت و از طرفی دیگر نشان از ذات پلید آن است و حملات به مراکز بهداشتی و درمانی نوار غزه ناقض قوانین بین المللی و کنوانسیون ژنو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی همچنین گفت:  سازمان های حقوق بشری و سازمان های مردم نهاد باید با فشار از طرق مختلف به سازمان ملل متحد خواستار خاتمه حمله به نوار غزه شوند و زمینه را برای کمک های انسان دوستانه را فراهم نمایند .

وی در ادامه افزود: بنده به نیابت از جامعه پزشکی و درمانی استان ضمن محکوم کردن این حمله به نوارغزه از رئیس سازمان ملل متحد خواستار حمایت این سازمان از خاتمه حمله به نوار غزه هستیم.

دکتر ولی زاد در پایان  اظهار کرد:  دانشگاه علوم پزشکی استان آماده است تا درصورت نیاز کمک های لازم بهداشتی درمانی را به نوار غزه ارسال نماید.

گفتنی است قرائت قطعنامه وامضای آن توسط حاضرین پایان بخش این مراسم بود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 109
کلمات کلیدی
سامان تواضع خلیق
خبرنگار

سامان تواضع خلیق

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب