درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 09:10:14
لوگوی شعار سال
  • 1402/10/07 - 10:38
  • - تعداد بازدید: 1011
  • - تعداد بازدیدکننده: 951
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZV1
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران وفناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی استان

 

ششم دی ماه سال جاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران وفناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور حجت الاسلام دکتر اسم حسینی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر صابر قلی زاده معاون تحقیقات وفناوری در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی ارومیه برگزار گردید.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای مراسم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند پژوهش نقطه قوت جامعه بوده و مراکز تحقیقاتی به عنوان چشم نظام تلقی می شوند

. حجت الاسلام دکتر اسم حسینی با بیان اینکه جلسات پژوهشی جز جلسات ارزشمند دانشگاه هستند ادامه داد: بلوغ اجتماعی وبلوغ فکری در دانشگاه ها به این نقطه رسیده است که در مسیر آزمون وخطا نباشیم.

دکتر صابر قلی زاده معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ طرح های پژوهشی مصوب دانشگاه ۲۸ درصد افزایش یافته است افزود: همچنین این میزان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۳ درصدی داشته است.

وی در ادامه افزود: شورای HSRتا چند وقت پیش در دانشگاه وجود نداشت واین شورا با حمایت ریاست دانشگاه احیا و اعضای آن انتخاب شد و در سال گذشته دو نفر از دانشجویان در کنگره دانشجویی در شهر اردبیل و در سال جاری سه نفر از دانشجویان در کنگره دانشجویی بقیه الله حائز رتبه های برتر شدند.

دکتر صابر قلی زاده با بیان اینکه بیست و پنجمین کنگره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در اردیبهشت ماه سال آینده در ارومیه برگزار می شود خاطر نشان کرد: اولین کنگره ایمنی غذا و دارو اولین کار مشترک دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دانشگاه ارومیه بود که به بهترین شکل ممکن انجام شد.

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: علاوه براین تعداد مقالات ارائه شده کنگره های برگزار شده در ارومیه طی دوسال اخیر افزایش داشته که از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه درسال ۱۴۰۱ نسبت به سال های گذشته افرایش قابل ملاحظه ای در مقالات چاپ شده وتولید علم داشتیم افزود:همچنین در سال گذشته ۲۵ کارگاه برای اعضای هیات علمی برگزار شده که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۳۰ مورد برسد.

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش بیش از ۳ برابری در انتشار کتاب ها داشتیم ابراز داشت: تعداد مراکز تحقیقاتی در حال تاسیس در سال گذشته ۳ مورد بود که و امسال نیز سه مرکز تحقیقاتی اقلیم وسلامت، پژوهش در سلامت و عدالت در سلامت جز پژوهشکده های در حال تاسیس هستند.

دکتر صابر قلی زاده اظهار کرد: از دوسال گذشته میزان جذب هیات علمی پژوهشی در دانشگاه افزایش دوبرابری داشته ودرحوزه فناوری تا دوسال گذشته مکانی برای مراکز رشد وفناوری وجود نداشت که باعنایت رئیس محترم دانشگاه مکانی برای این مراکز اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در بحث مجلات از جمله چالش های اساسی دانشگاه بوده و هم اکنون تمامی مجلات دانشگاه به روز چاپ شده و بیش از یک سال است که برای اخذ مجوز دو مجله از وزارت خانه اقدام کرده ایم افزود:همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش بیش از ۳ برابری انتشار کتاب را داشته است.

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵ نفر از همکاران هیات علمی جز دو درصد هیات علمی برتر جهان بودند که این میزان در سال جاری به ۱۱ مورد افرایش یافته است گفت: در سال جاری واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام در میان واحدهای تحقیقاتی دانشگاه های تیپ دو رتبه ۴ را کسب کرده است.

دکتر صابر قلی زاده گفت: در سال گذشته ۱۵ مرکز یا هسته فناور در دانشگاه علوم پزشکی استان وجود داشت که امسال ۶ واحد جدید به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: فعال شدن آزمایشگاه جامع تحقیقات یگی دیگر از اقدامات شاخص معاونت تحقیقات وفناوری دانشگاه بود که هم اکنون به دانشگاه های دیگر نیز خدمات ارائه می دهد و این آزمایشگاه در بین ۶۸۳ آزمایشگاه هم رده خود رتبه ۳۹ ودربین آزمایشگاه های جامع تحقیقات علوم پزشکی رتبه سوم را کسب کرده است

. دکتر صابر قلی زاده اظهار کرد: پژوهشکده مرکز تحقیقات ایمنی بیمار رتبه ۳۶ از میان ۱۹۰ مرکز تحقیقاتی مشابه خود در کشور را کسب کرده وپژوهشکده مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی نیز رتبه ۲۸ در میان پژوهشکده های مشابه خود را کسب کرده است.

گفتنی است تجلیل از پیشکسوتان، پژوهشگران برتر استانی ودانشگاهی، دست اندرکاران حوزه پژوهش ودانشجویان پایان بخش این مراسم بود.

پ

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 908
کلمات کلیدی
سامان تواضع
خبرنگار

سامان تواضع

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب