درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 11:21:04
لوگوی شعار سال
  • 1402/08/11 - 18:09
  • - تعداد بازدید: 1502
  • - تعداد بازدیدکننده: 1462
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zok
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

خیرین سلامت از ارکان مهم حمایتی سلامت هستند / برای توسعه با ثبات خیریه ها و سازمانهای مردم نهاد نقش مهمی دارند

دکتر محمد امین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه پروژه خیّر ساز مرکز همودیالیز شهرستان مهاباد که صبح چهارشنبه 10 آبان ماه با حضور اعضای شورای خیرین سلامت این شهرستان برگزار گردید اظهارداشت: اهمیت کار خیر به ویژه در امر سلامت موضوعی غیرقابل انکار است و خیرین سلامت که همواره یاری‌رسان بخش بهداشت و درمان استان بوده‌اند، از ارکان مهم و حمایتی سلامت هستند.

وی، افزود: اگر خیرین و سازمان‌های مردم نهاد کمک حال دولت نباشند رسیدن به توسعه با ثبات در این حوزه، کار سختی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ابراز کرد: در کشورما نیز کارهای مهمی صورت گرفته و مردم همواره در امور خیر پیشتاز بوده اند، بطوری که حدود ۲۵۰۰ سمن در وزارت بهداشت ثبت شده و در آذربایجان‌غربی نیز افزایش ۲ تا ۳ برابری در این حوزه داریم.

دکتر ولی‌زاد با اشاره به اقدامات موثر خیرین سلامت استان، اذعان کرد: پروژه های زیادی در استان توسط خیرین کار شده یا مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر نیز در حال کار است.

وی بیان کرد: خیرین سلامت زمینه خوبی را برای فعالیت خیرین فراهم کرده اند و شهرستان مهاباد هم در کارهای خیر همواره پیشتاز بوده و مردم نیکوکار این شهر زبانزد هستند .


دکتر ولی‌زاد با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۰ پروژه اورژانس و بهداشتی در استان توسط خیرین ساخته شده و مهمترین آنها پروژه خیرساز مرکز دیالیز بیمارستان آیت الله طالقانی است، گفت: در استان بیش از ۱۶۰۰ بیمار دیالیزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت دیالیز داریم که از نظر شاخص میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی افزود: شهرهای مختلف استان دارای پروژه های خیرساز هستند و امروز در شهرستان مهاباد با ۵۲ تخت مرکز خیرساز دیالیز امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی گفت: بخش خصوصی نیز در کنار خیرین و دولت کمک حال بخش سلامت و بهداشت استان هستند و امید است با این همکاری و هم‌افزایی استان ما جزو استانهای شاخص قرار گیرد و به امید روزی که با پیشگیری از بیماریهایی که منجر به نارسایی کلیه و انجام دیالیز می شوند ، شاهد کاهش تعداد بیماران نیازمند به دیالیز شویم .

وی تاکید کرد: خیرین علاوه بر عرصه بهداشت درمان در آموزش هم درخششی مطلوب داشته چنانکه در شهرستان نقده یکی از خیرین در متراژ ۲ هزار مترمربع اقدام به ساخت فضای آموزشی دانشکده پرستاری می کند.

اهدای لوح اعضای هیات مدیره شورای خیرین مهاباد و امضای تفاهم‌نامه احداث پروژه خیّر ساز مرکز همودیالیز این شهرستان پایان بخش این مراسم بود .

 

 


 



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 137
کلمات کلیدی
علی افشانی
خبرنگار

علی افشانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب