درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 17:02:40
لوگوی شعار سال
  • 1402/05/31 - 11:44
  • - تعداد بازدید: 866
  • - تعداد بازدیدکننده: 851
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zg
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا آذربایجان غربی

توسعه آموزش علوم پزشکی از اهداف مهم دانشگاه می باشد

آئین معارفه اولین رئیس دانشکده علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهرستان میاندوآب  صبح چهارشنبه 18 مرداد ماه سالجاری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، فرماندار ، نماینده مردم میاندوآب چهاربرج باروق در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان برگزار گردید .

دکتر محمد امین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ودرمانی آذربایجان غربی در مراسم معارفه اولین رئیس دانشکده علوم پزشکی میاندوآب گفت: این دانشکده دومین دانشکده  علوم پزشکی استان بعد از خوی است.

وی بیان کرد: میاندوآب دارای پتانسنل های ویژه ای دربخش اقتصادی، سیاسی، نیروی انسانی، میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی و صنعت بوده و این شهرستان شایسته داشتن دانشکده علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه افزود: تلاش مسئولین محلی و نماینده میاندوآب در این اتفاق مبارک تاثیرگذار بودند و توسعه آموزش و پزشکی خواست دیرینه مردم این شهر بوده است.

وی بابیان اینکه در مجموع ۱۵۰ خانه بهداشت در شهرهای باروق، میاندوآب وچهار برج در حال فعالیت هستند افزود: مدیران شبکه ها درکنار مدیران بیمارستان ها در این شهرها باید دست به دست هم دهند تا در بخش های مختلف سلامت از قبیل عمران، درمان، بهداشت وآموزش پیشرفت چشمگیری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: آموزش از ارکان مهم عرصه سلامت بوده و توسعه آموزش علوم پزشکی از اهداف مهم دانشگاه می باشد .

در ادامه این مراسم دکتر محمدرضا رضایی فرماندار  میاندوآب گفت: امنیت و سلامت از نعمت های بزرگی است که خداوند به انسان اعطا فرموده است و باید توجه ویژه ای به آن نمود.

وی ادامه داد: میاندوآب با توجه به پتانسیل بالای خود حق داشتن دانشکده پزشکی را داشت و از مسئولین امر بابت تحقق این مساله کمال تشکر و قدردانی را دارم .

سردار عیسی زاده، نماینده مردم میاندوآب، جهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا سال گذشته عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب با وقفه روبه رو بود و با تغییر پیمانکار پروژه از وزارت راه وشهرسازی به وزارت بهداشت روند احداث این پروژه شتاب بیشتری گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب  تعداد۱۱۱ خانه بهداشت و۱۷ درمانگاه روزانه در میاندوآب افتتاح شده است.

عیسی زاده افزود: با احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب ، این شهرستان رتبه اول شهرستان های استان از لحاظ میزان تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت را به خود اختصاص می دهد .

دکتر یوسف روستا انجام چارت سازمانی، ایجاد خوابگاه برای دختران و پسران دانشجو ،  اجرای ردیف بودجه مستقل شهرستان را جزو اهداف کوتاه مدت دانشکده علوم پزشکی میاندوآب عنوان کرد وگفت: ازاین بین احداث خوابگاه دانشجویی انجام گرفته و مابقی نیز درآینده نزدیک محقق می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد سایت اداری و پشتیبانی دانشکده علوم پزشکی میاندوآب، تجهیز بیمارستان عباسی به سی تی اسکن و افزایش رشته های این دانشکده از ۳ به ۱۱ مورد از اهداف بلند مدت دانشکده علوم پزشکی میاندوآب است افزود: ایجاد مرکز شیمی درمانی نیز جزو سایر اهداف بلند مدت دانشکده است و امیدواریم میاندوآب به قطب درمان سرطان  جنوب استان در آینده نزدیک تبدیل شود.

اهدای لوح انتصاب دکتر یوسف روستا بعنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان میاندوآب پایان بخش این مراسم بود .

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 16
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب