درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 12:47:53
لوگوی شعار سال
  • 1402/09/07 - 16:04
  • - تعداد بازدید: 1415
  • - تعداد بازدیدکننده: 1358
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zzo
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

افزایش بیش از 50 درصدی ظرفیت تخت های بیمارستانی استان در سه سال آینده

به دنبال سفر یک روزه معاون درمان وزارت بهداشت به منظور بازدید از مراکز درمانی و پروژه های عمرانی استان در حوزه سلامت، دکتر ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه بازدید از پروژه 202 تختخوابی بیمارستان امام(ره) نقده و در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما به تشریح وضعیت طرح های عمرانی در استان پرداخت.

دکتر ولی‌زاد در پاسخ به وضعیت شاخص های بیمارستانی در استان، به طرح های در حال احداث در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در حال حاظر در شمال استان طرح های عمرانی بیمارستان 100 تختخوابی چارپاره و 250 تختخوابی سلماس و در جنوب استان طرح های عمرانی بیمارستان های 202 تختخوابی نقده، 81 تختخوابی اشنویه و 350 تختخوابی مهاباد، 350 تختخوابی میاندوآب و 250 تختخوابی بوکان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: بیمارستان 202 تختخوابی نقده تا دهه فجر و بیمارستان 81 تختخوابی اشنویه نیز حداکثر تا پایان سال افتتاح  خواهد شد و طرح های عمرانی جنوب استان نیز که ذکر شد طی دو یا سه سال آینده به اتمام خواهند رسید.

دکتر ولی‌زاد ابراز امیدواری کرد با اتمام این طرح ها طی دو یا سه سال آینده بیش از 50 درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی در سطح استان اضافه خواهد شد و شاخص های درمانی استان به میانگین و یا بالاتر از میانگین کشوری خواهد رسید و شاهد شکوفایی در وضعیت درمانی استان خواهیم بود.

مقام عالی سلامت استان به افتتاح های سال گذشته بیمارستان های 85 تختخوابی پیرانشهر و فاز توسعه 56 تختخوابی شهید راثی شاهیندژ  و افتتاح های پیش رو  بیمارستان شهرستان های نقده و اشنویه اشاره کرد و افزود: افتتاح چهار بیمارستان طی دو سال نشانگر همت دولت، وزارت بهداشت و مقام عالی استان در راستای افزودن تعداد تخت های بیمارستانی استان آذربایجان غربی و متعاقب آن کسب موقعیت مناسب در شاخص های حوزه درمان و سلامت کشوری است.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان نقده وضعیت شاخص ها از نظر نسبت تعداد تخت به تعداد جمعیت از میانگین کشوری بالاتر می باشد و تلاش برای ارتقاء سایر شهرستان ها در این حوزه ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 319
کلمات کلیدی
امید پورمند
خبرنگار

امید پورمند

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب