درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 18 شهریور 1403 ساعت : 09:52:16
لوگوی شعار سال
  • 1403/06/11 - 11:50
  • - تعداد بازدید: 461
  • - تعداد بازدیدکننده: 427
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZP78
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

مراسم روز پزشک و داروساز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت مقام پزشک و داروساز که در تاریخ 10 شهریور 1403 در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: در تمام کشورهای دنیا پزشکان مورد تقدیر قرار می گیرند و روز جهانی پزشک و روز ملی پزشک در تمام کشورها وجود دارد.

دکتر ولی زاد گفت: در ایران 1 شهریور  زاد روز حکیم ابو علی سینا با بیش از 450 رساله بعنوان روز پزشک نامگذاری شده است.

وی گفت: دو اثر شفا در فلسفه ارسطویی و قانون در طب یا پزشکی ابو علی سینا که سالیان متمادی در کشورهای خارجی هم مورد استفاده قرار گرفته است.

مقام عالی سلامت استان تصریح کرد: ایران با 7 هزار سال تمدن که بویژه در دوران بعد از اسلام شکوفایی بزرگی در سطح دنیا داشته و چهره های بزرگی در پزشکی، داروسازی، صنایع، ادبی و عرفان دارد.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان ایرانی بزرگی در قبل و بعد از اسلام درخشیده اند و در زمان خود بعنوان یک منبع شهیر مطرح بوده اند که عصاره یافته های آنها در آثار حکیم ابو علی سینا خلاصه شده است

وی در ادامه افزود: 5 شهریور هم روز داروساز است و زاد روز حکیم رازی با دو کشف بزرگ الکل و گوگرد بعنوان روز داروساز انتخاب شده است.

دکتر ولی زاد گفت: کشور ایران درصدد کسب مرجعیت علمی منطقه است و این مرجعیت در سایه تلاش و کوشش پزشکان، داروسازان و سایر رشته ها در سطح آموزش خود و پرورش دانشجویان جدید در کشور کسب می شود.

وی با ابراز خرسندی بیان کرد: ایران در سطح منطقه حائز مرجعیت علمی و در دنیا رتبه 15 علمی را دارد و در سایه تلاش و کوشش های مضاعف به رتبه های بهتری خواهد رسید.

دکتر ولی زاد ابراز امیدواری کرد: ایران توان رسیدن به جایگاه بالاتر را دارد همچنان که در چند سال اخیر رشد قابل توجهی از جمله در بحث کرونا و واکسیناسیون گسترده این بیماری و کنترل آن داشته است چنانکه حتی کشور آمریکا بعد از ایران توانست روند بیماری را کنترل کند.

در ادامه رئیس سازمان نظام پزشکی استان آذربایجان غربی ضمن آرزوی روزهای شاد برای پزشکانی که بصورت جان برکف در خدمت سلامت و درمان مردم هستند و یادآوری دوران کرونا که روزهای بسیار سختی برای جامعه پزشکی و پرستاری سپری شد گفت: شهر ارومیه شهر دانش و زیباییها است و اولین شهری است که دانشکده پزشکی در آن تاسیس شد و آموزش پزشکی شروع شد .

وی در ادامه افزود: ارومیه در سطح کشور رتبه های علمی خوبی در بین دانشگاههای علوم پزشکی کسب کرده است.

دکتر عبایی با اشاره به حدیث نبوی النعمتان مجهولتان عنوان کرد: دو نعمت ارزشمند وجود دارد که انسان قدر آنها را نمی داند سلامتی، امنیت و آرامش

وی از پزشکانی که در حوزه سلامت، امنیت و سلامت فعالیت می کنند تقدیر و تشکر کرد و با ابراز خرسندی از حرکتهای علمی خوبی که اتفاق افتاده است گفت: کنگره های بین المللی متعددی از جمله کنگره بین المللی دندانپزشکی آذرآبادگان با بیش از 1200 نفر شرکت کننده در این شهرستان شکل گرفته است.

دکتر عبایی در خاتمه از اساتید دانشگاه خواست: همانطور که در امر آموزش کوشا هستند در امر پرورش فکری، اخلاقی، اخلاق پزشکی و اسلامی برای دانشجویان هم تلاش کنند تا نسل آینده از خصایل علمی و معنوی لازم بهره مند باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از پزشکان و داروسازان نمونه و منتخب تجلیل به عمل آمد.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 9167
کلمات کلیدی
سامان تواضع
خبرنگار

سامان تواضع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب