درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 12:53:51
لوگوی شعار سال
  • 1402/09/27 - 08:48
  • - تعداد بازدید: 953
  • - تعداد بازدیدکننده: 920
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z7u
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

مهمترین راه جلوگیری از عوارض بیماریهای غیر واگیر، شناسایی به موقع و زودهنگام آنهاست

دکتر افشانی مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه آموزش، ارتباطات و مشارکت‌های اجتماعی در پویش ملی غربالگری دیابت و پر فشاری خون صبح یکشنبه 26 آذرماه سالجاری در کلیسای حضرت مریم (س) ارومیه حضور یافت و برای هموطنان مسیحی در خصوص پویش مذکور سخنرانی نمود .

وی ضمن تاکید بر اهمیت سلامت و لزوم ارتقای آن گفت: اگر زمانی بیماریهای واگیر باعث مخاطرات سلامتی انسانها قلمداد می شد امروز این بیماریهای غیر واگیر هستند که باعث عوارض جدی و مرگ و میر می گردند .

دکتر افشانی شیوه زندگی ناسالم را مهمترین عامل ایجاد کننده این بیماریها نام برد و افزود: لازم است در خودمان از وجود بیماریهایی از قبیل فشارخون بالا و دیابت که باعث خطرات جدی برای سلامت هستند باخبر شویم زیرا شناسایی به موقع و زودهنگام این بیماریها در پیشگیری از عوارض آنها بسیار مهم است و پویش ملی غربالگری دیابت و پر فشاری خون در همین راستاست .

وی از مردم خواست با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت یا ایستگاه‌های سیار سلامت ضمن آگاهی از وضعیت سلامت خود در پیشگیری و بیماریهای غیر واگیر در کنار مدافعان سلامت باشند .

شایان ذکر است که جمعیت هدف این پویش تمامی افراد بالای ۱۸ سال می باشد و کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ، پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت آماده ارائه خدمات غربالگری دیابت و فشارخون به هموطنان عزیز می باشند .    

گفتنی است این پویش ملی از 20 آبان آغاز و تا 15 دیماه 1402 ادامه دارد .

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 634
کلمات کلیدی
علی افشانی
خبرنگار

علی افشانی

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب