درب اصلی ورودی دانشگاه علوم پزشکی
تاریخ : 13 تیر 1403 ساعت : 13:05:21
لوگوی شعار سال
  • 1402/08/01 - 08:35
  • - تعداد بازدید: 1256
  • - تعداد بازدیدکننده: 1212
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZW4
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

مسیر حرکت دانشگاه علوم پزشکی با سرعت بسیار خوب و رو به پیشرفت است / اقدامات عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دو سال گذشته بسیار چشمگیر و ستودنی است

دکتر معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان که یک شنبه 30 مهر ماه در سالن جلسات ستاد دانشگاه برگزار گردید اظهار داشت: موفقیتهای ارزشمندی در عرصه بهداشت و درمان استان انجام گرفته است .

وی تصریح کرد: مسیر حرکت دانشگاه علوم پزشکی با سرعت بسیار خوب و رو به پیشرفت است و بخوبی توانسته است بر اساس نقشه راه و مصوبات استانی و کشوری پیش برود .

استاندار آذربایجان غربی ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند دانشگاه بخصوص ریاست دانشگاه افزود: امیدوارم با این سیر صعودی جزو استانهای برخوردار از نظر شاخص های بهداشتی و درمانی باشیم .

مقام عالی استان همچنین گفت: علیرغم مشکلات اعتباری ، اقدامات عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دو سال گذشته بسیار چشمگیر و ستودنی است . تکمیل ، تجهیز و افتتاح دو بیمتارستان شهید سلیمانی پیرانشهر و شهید راثی شاهیندژ در یکسال و تکمیل دو پروژه مهم بیمارستانی دیگر یعنی بیمارستان 202 تختخوابی نقده و 85 تختخوابی اشنویه که ان شاء الله بزودی افتتاح می شوند نشان از اهتمام جدی مسئولین دانشگاه برای حل مشکلات مردم و افزایش سرانه تخت بیمارستانی دارد .


دکتر معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تجهیزات پزشکی استان با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار در طی دو سال گذشته مجموعا 2500 میلیارد ریال هزینه نموده است که ستودنی است .

وی افزود: افزایش تعداد رشته های تحصیلی ، افزایش پذیرش دانشجوی خارجی در استان، تکمیل و تجهیز ۷۸ پروژه در بخش سلامت استان و ارتقای شاخص نیروی انسانی را از جمله اقدامات موثر و قابل تقدیر دانشگاه علوم پزشکی استان است و همچنین خدمات ارائه شده از سوی دانشگاه در زمان اوج کرونا باعث کنترل این بیماری و کاهش مرگ و میر در استان شد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: اولویت دولت اتمام پروژه های نیمه تمام در کشور است و در استان نیز سعی داریم این امر را به تحقق برسانیم.

وی از تدوین برنامه جامع برای جبران عقب ماندگی ها در استان خبر داد و گفت: همچنین نقشه راهی برای دستگاه ها و شهرستان های  استان برای جبران عقب ماندگی های موجود تدوین شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه عدالت محوری اساس جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم است تاکید کرد: خدمات ارائه شده به مناطق مختلف استان باید براساس عدالت باشد و همواره سعی برآن داریم تا این موضوع را رعایت کنیم.

وی گفت:  با بهره برداری از پروژه های توسعه بیمارستان نقده و اشنویه شاهد افرایش سرانه تخت در استان  و بهبود سرانه بهداشتی خواهیم بود.

دکتر معتمدیان با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای نزدیک کردن شاخص های توسعه ای استان به میانگین کشوری صورت گرفته است افرود: علاوه بر این برای تمامی شهرستان ها برنامه ای تدوین شده تا شاخص های توسعه در آن ها نیز به شاخص توسعه استان نزدیک تر شود.

وی در ادامه افزود: آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن دارای پتانسیل زیادی است و افزایش جذب دانشجوی خارجی می تواند برای ارتقای درآمدهای دانشگاه موثر باشد و استانداری آذربایجان غربی آمادگی کامل را جهت مذاکره با کشورهای همسایه برای تحقق این مساله را دارد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 111
کلمات کلیدی
سامان تواضع خلیق
خبرنگار

سامان تواضع خلیق

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب